maandag 16 augustus 2010

Our Belgian labels: Mdn & Essentiel Antwerp


Naar jaarlijkse gewoonte heb ik weer eens de nieuwe collecties van onze 2 populairste Belgische labels bekeken: Mer du Nord en Essentiel Anwerp. Beide merken bereiken steeds een groot publiek, zitten in dezelfde prijsklasse (mdn soms iets duurder) en staan garant voor kwaliteit.
Nu laten we de 2 eens vergelijken: Mdn vind ik persoonlijk ieder seizoen beter worden. Ze spelen steeds op veilig, dat wel, maar je weet telkens wat je mag verwachten: kwaliteit, klasse & comfort. Voor de modebewuste vrouw die van degelijke kledij houdt. Niet meer, niet minder. Mdn blijft trouw aan hun stijl en deze collectie vormt alweer een mooi nieuw geheel. Verrassend is het allemaal niet echt maar er zitten toch een aantal hebbedingetjes tussen zoals de fluwelen broeken, de botjes met pluche vanbinnen, de fushia poncho, het jagersgroene leder vestje en dat geruite hemdje zou wel eens mijn ideale ruitjeshemd kunnen worden (nog steeds op zoek naart ideale: ik wil een perfecte ruit in de perfecte stof :p). Kortom, een leuke collectie om een paar stukken uit te kopen en die dan te combineren met meer eigenzinnige dingen uit je kast om de outfit helemaal JOU te maken. Om helemaal in mdn gekleed te gaan...voor mij toch nét iets te braafjes...
En dan belanden we bij Essentiel Antwerp. Essentiel Antwerp is lang mijn favoriete Belgische mainstream merk geweest vanwege hun originaliteit en creativiteit, hun combinatie van prints en rijkelijke stoffen, de perfecte pasvorm van de jurkjes en rokjes, hun stoere leder vestjes en over het algemeen edgy look...Maar de laatste tijd vind ik het allemaal een beetje bergaf gaan. Neem nu de laatste collectie. Een beetje een rommeltje lijkt me. En absoluut geen geheel, de ene silhouette past totaal niet bij de andere en lijkt soms zelfs van een ander label. Waar is hier nog Essentiel Antwerp in terug te vinden? Soms deed het mij aan Mango & Zara denken zelfs. Maar dan van een paar jaar terug. Veel dingen werden hier herkauwd en zelfs schaamteloos gekopieerd van andere voorbijgane collecties.
I mean: clutches met studs, de leopard print, de berenmuts,...we hebben het allemaal wel gezien nu. Al helemaal irritant vind ik een gilet afgeboord met de 'chanel' ketting zoals in laatste foto. Een absolute nono voor mij. De vierde laatste foto is echt so wrong in alle opzichten: de kleurencombo?? t-shirt met verfspatten?? Ook veel van Isabel Marant gekopieerd precies: de boots met kriskrashespen en de 'hippie' bontjas in voorlaatste foto. Hmm ik pas!  
 
Follow La FiLLe Back Sur Le WeB

9 opmerkingen:

Stiene Saenen zei

Oh I looove die van Essentiel!! x

Unknown zei

Super mooie foto's en dat merk is erg mooi.

Couture zei

Die roze poncho van MDN is echt wel super! Zo jammer dat je teleurgesteld bent in Essentiel!

DebbieJ zei

Go België! Wat zijn we toch geweldig he :)


X

http://rendez-fou.blogspot.com

HTTP://RENDEZ-FOU.BLOGSPOT.COM

Stephanie zei

Om eerlijk te zijn: ik vind Essentiel vrij basic. Dat is ook de reden waarom ik van het merk houd. Ze spelen altijd op veilig, 'herkauwen' inderdaad hun meeste collecties maar het is dat wat hen herkenbaar maakt. Al heeft het langs de ene kant niks flatterends om als zo'n modemerk 'basic' omschreven te worden. Anyway, vermits ik niet veel van mode ken, is dit enkel een persoonlijke mening. :)
Ik vind beide collecties zeer mooi in ieder geval.

Violet E. zei

amazing pics!

Imelda zei

Ik ben echt fan van essentiel! Mer du nord vind ik dan persoonlijk weer iets minder.

The fashion building / DIY zei

Zitten mooie dingen bij!

en volg mijn nieuwe blog http://thefashionbuilding.blogspot.com/ en ´unfollow´ http://www.doyou-believeitornot.blogspot.com/!

ANDWHATELSEISTHERE zei

Very nice outfits here!!!