zaterdag 23 februari 2008

Lust Caution: ***

Ik ben er weeral vroeg mee,i know, maar hier alsnog een kleine 'recensie'.
Zeer erg genoten van deze film van Ang Lee. Het verhaal was inderdaad volledig hetzelfde als dat van 'Zwartboek' van Verhoeven maar ik vond deze toch een tikkeltje beter (Zwartboek was ook zeer te genieten daar niet van!). In Lust Caution wordt minder aandacht besteed aan het hele oorloggebeuren (hier in Shangai) maar de er wordt veel meer ingezoemd op de relatie die de 2 hoofdrolspelers met elkaar hebben. En wat voor hoofdrolspelers!!! De man boven op het prentje (naam ga ik zelfs niet proberen schrijven :p) vond ik al enorm goed in 2046 maar hier is hij echt TOP. Trouwens wat een uitstraling heeft die man. Hij speelde de meest verschrikkelijke rol, een bruut, een beest zonder enige moraal doch af en toe was daar een sprankeltje menselijke emotie zichtbaar wat hem eigenlijk aantrekkelijk maakte (bijzonder raar). Om nog maar te zwijgen van zijn tegenspeelster: geef dat meiske een oscar please.
En de talrijke seksscènes waren...ja amaaai: vonken en vuur, pure chemie, soms zacht dan weer verschrikkelijk ruw en zelfs heel wreed maar vooral prachtig verfilmd. Hoe zij dan achteraf uit haar rol als verleidster viel en gebroken achterbleef...
Je ziet, tis me bijgebleven :) en dat is een goed teken!

Geen opmerkingen: