dinsdag 8 juli 2008

Vintage & blommetjes


Een blogje een blogje! Want tis veel te lang geleden :o Ik schaam mij! Echt computerweer vandaag, nie? Wat een rotweer zeg, en zoals altijd is mijn gemoed weer erg beinvloedbaar door het weer (beeke vies vandemorgen :s, maar dat kan ook komen door het feit dat ik al om half 9 bij de tandarts moest staan). Ik was zelfs Parijs al helemaal vergeten, mijn lief moest mij er vanmorgen aan herinneren dat ik dringend eens het een en ander moest opzoeken voor ons weekend.
En kijk, daar al de hele voormiddag mee bezig geweest. Ik heb vooral de Maraiswijk uitgepluisd, omdat ons hotel daar zeer dicht bij gelegen is. De Marais is naart schijnt super voor de kleine originele winkeltjes en hippe restaurantjes en vooral Vintage vintage!! En dat is wat ik zeker wou doen in Parijs: vintagewinkeltjes (des friperies genoemd in het frans) en des marchés aux puces. En ik hoop eindelijk te vinden waar ik al zolang naar zoek: een kleedje met een vrolijk ouderwets bloemmekesprint (al dan niet bustier) voor op zonnige dagen (als er nog zonnige zullen komen tenminste). Waarschijnlijk zijn het daar nog solden in parijs whiehow.
Wacht ff vlug een lijstje opstellen om in het achterhoofd te houden om de bomen nog door het bos te zien, wante kzal weer teveel naar vanalles moeten kijken
  • Dingen die ik nog ni gezien heb: Saint Sulpice, Notre dame, de parken (Luxembourg & monceau), Canal Saint martin, Ile de la cité, Ile St Louis en Versailles
  • Dingen die F. nog niet gezien heeft: zowat alles, maar belangrijkste zullen worden Eifeltoren, Louvre, Centre Pompidou, Palais Royal, Versailles en misschien Montmartre indien nog tijd.
  • Macarons gaan kopen bij Ladurée
  • Annick goutal parfum kopen
  • Vintage gaan zien bij Palais Royal + kijken hoeveel korting bij Marc Jacobs
  • Eens lekker gaan eten bij Le Fumoir
  • Een goeie creperie uittesten
  • Naar freepstar gaan
  • Vele fotookes trekken

Voila, en nu ga ik nog wat vakantiejob doen. Tot snel!

PS: heb al enkele goodies voor in de goodiebag maar hij zal pas helemaal gevuld zijn als ik van Parijs terugkom ;)

5 opmerkingen:

Summer Ghost zei

Nog wat geld overhouden voor in Bxl te shoppen hé :p

Anoniem zei

Handig, ik vertrek binnenkort ook naar Parijs voor een weekendje en ben er nog nooit geweest, ik ga je lijstje gewoon overnemen denk ik :p xxx

E zei

Overigens: zeker de moeite om te doen is Sacré Coeur (Montmartre) @ night! Tijdens de week- en vooral weekendavonden verzamelen daar een hele boel jongeren met matjes en flesjes drank en hangt er een zaaaaalig sfeertje! Met uiteraard een fantastisch uitzicht over Parijs. De moeite! (bij deze: added value aan 'indien nog tijd' ;-)...)

Verder kan je lekker eten op Quartier Latin voor een prikje (wel oppassen met die Grieken die borden op je tenen stukgooien in het kader van 'goed geluk' ;-)). Ohhh, Paris :-) Je gaat er gewoonweg een geweldige tijd beleven, zie :-)

Anoniem zei

(ga ne keer naar de Queens in Hasselt, daar werkt ze, ze geeft gorgeousachtige raad, i like her:p)

Imelda zei

Oh ik hou zo hard van bloemenprints, ik hoop dat je iets leuk vindt.
Geniet van Parijs, ik ben allesinds enorm jaloers! Ik heb ergens op mijn blog nog een lijstje staan met leuke vintage winkeltjes, dus als je er nog moet weten... het staat onder de titel: my favourite city ever!