dinsdag 17 februari 2009

Maison Martin Margiela

Na René Magritte en Brel, is deze man de man waarvan ik het meest trots ben afkomstig te te zijn uit ons klein 'grijs' landje. Altijd al een fan geweest van Margiela (z'n Hermèsperiode bijgeteld), en ik zal dat altijd blijven. Voor mij is dit zowat de stichter van de 'conceptuele mode' of avantgardistische mode. Zelf noemt hij het Decontructivisme: kledij uit proportie gebracht. Ook het hele concept errond (de stores, de 'we-vorm' van het maison als ware het een sekte, het minimalisme, de anonimiteit, de dikwijls onherkenbare modellen, ...) blijft steeds fascineren. Margiela = fashiongod.

(pff nog steeds er niet goed van dat ik de tentoonstelling in het MoMu gemist heb :'( ween) vandaar ook deze post, kmoest er weer aan denken)

Website: http://www.maisonmartinmargiela.com/ (zeker eens naartoe surfen, de moeite!)

Foto's uit het boek: (c) the foxy man

1 opmerking:

Stephanie zei

Ik dacht al dat ik die schoenen herkende >> http://perezhilton.com/2009-02-10-those-are-some-shoes-2#respond