zaterdag 21 februari 2009

The Wrestler

The Wrestler ****
La Fille's grootste genot? CINEMAAAA (in koor). :p Ik heb dan ook niet stilgezeten en me naar het grote scherm gerept voor Dirty Mind en the Wrestler, 2 films met een gelijkaardig thema: MACHO'S!
Het was van The Fountain geleden dat Darren Aronofsky (Pi, Requiem for a dream, the fountain) nog eens een filmpje maakte en voor Mickey Rourke was het wellicht nog langer geleden dat hij nog eens in een filmpje mocht spelen! Maar wat een comeback :o. Ladies & Gentlemen, I've finally found my new hero: Randy 'the Ram'! (Weg met Stuntman Mike). The Wrestler is echter niet de typische actie/machoprent die je zou verwachten bij het lezen van de titel. Het is een intriest verhaal over een afgedane, verlepte, wrakkerige ex-wrestler die halsstarrig op zijn de laatste restjes succes blijft teren. Vergane Glorie, om het met 2 mooie woorden te benoemen. Een beetje zoals het levensverhaal van de Mickey zelf eigenlijk, vandaar dat ze niemand beter dan hem konden casten voor de rol van Randy. De hele film lang wordt gefilmd vanuit het standpunt van de puffende Randy wat ik heel bijzonder vond: je ziet constant de achterkant van z'n mooie blonde haardos in close-up voor je lopen terwijl de camera van op z'n rug met hem meedraait. Eigenlijk is Randy de coolness zelve en die wil koste wat kost hij blijven, zelfs als afgeleefde oude man. Die geverfde blonde lange manen! Het glitterbroekje! Het schapevestje op het eind (zo fashionnnn :p:p)! Dat gehavende gezicht met de diepliggende puppy-ogen! Me love it all! Een ruwe bolster met een hart van koekebrood. Ook een bravooke voor medespeelsters Marisa Tomei en Evan Rachel Wood (ge weet wel dat is die nieuwe skeet van Marilyn Manson en speelde ook al een glansrol in Thirteen). Op 1 na favoriete scene was die in de supermarkt beenhouwerij (wegens héél herkenbaar voor mij ;)) wahaha lachen. Absolute topper en kers op de taart was de eindscene offcourse: Randy The Ram die zijn allerlaatste strijd uitvecht op de tonen van Sweet Child O Mine. ZALIGG.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=61-GFxjTyV0

Besprekingen van Dirty Mind, Aanrijding in Moskou, Into The Wild en wschl The Royal Tenenbaums volgen nog...

7 opmerkingen:

Anoniem zei

hmmz, mijn filmbezoeken moeten DRINGEND weer eens de hoogte in. Ik heb dit jaar nog geen cinema van de binnenkant gezien denk ik... En ook geen DVD's... what's wrong with me? :(

groet,
Tom

ils zei

Het is nauwelijks meer voor te stellen, maar toen ik in 1986 naar 9 1/2 weeks keek, vond ik Rourke een van de knapste mannen die ik ooit zag en ik smolt voor de zachte lispelstem. De tijd, drank en drugs hebben zwaar gewogen op die mooie jongen.
The Wrestler heb ik nog niet gezien; eerder een film die ik wel eens op DVD zal bekijken, lijkt me...
liefs, ils

Summer Ghost zei

Wat een toeval, ik heb de film gisteren ook gezien in de bios! Leuke anekdote, ineens begon het koppel naast me precies wat ruzie te maken en hoor die vrouw zeggen "allé doet uw pull uit of we zijn weg". Ik dacht "wat een bitch zeg". Soit die staan recht, lopen voor mijn beeld en eens ze in de gang zijn zie ik voeten de hoogte ingaan, die vent valt daar flauw. Heb bijna security gebeld om te zeggen dat ze de film verstoorde!

Ik volg u compleet in uw recensie! Rourke is gewoon The Ram! Het is een wat open einde, al weet je eigenlijk wel wat er zal gebeuren eens hij neerkomt. Goede soundtrack inderdaad en ook zeer goede bijrollen. Vooral van de stripster vond ik.
Ik voelde compleet mee met Randy en ja heb zelf een traantje weggepinkt toen hij op de pier was met zijn dochter. Typisch eigenlijk hoe hij dat eigenlijk later verknalt. Maar die jonge meid was wel zeer verknocht aan brandweermannen!
Vond dat toch de meest hilarische scene en voor u misschien die in de vintage kledijwinkel hé Maxie ;-).

Maxie zei

sg: hehe ow toeval dat je hem ook net gezien hebt ja :o! hehe die scene met die blonde bimbo die kickte op brandweermannen was idd wel grappig :p. Denk dat ze de leeftijd van zn dochter had trouwens.
oe en wat hebben ze dan met die flauwgevallen vent gedaan? Weggesleept?

@ ils: hihi jaa! mijne mamma zit da nu ook de hele tijd te zeggen dat Rourke zo knap was toen hij jong was! Kan het gelijk niet geloven, heb nog geen film met jonge mikey gezien helaas. Maar hij heeft zn eigen ook naar de vanen geholpen met teveel plastische chirurgie naart schijnt

pff kging gister naar de videotheek om the royal Tenenbaums en ze hadden et nie!!!!!! KUNDE U DA NU VOORSTELLEN, tis gelijk nen film van 2001 met Gwyneth Paltrow dan nog. Kutvideotheek, kwas helegans pissed. Toen maar overlegd met de zussie en Superbad meegepakt omdat we een zin hadden in een lichtje en wat schunnige humor. En kheb ook nog my blueberry nights gekocht vr 5 euro. Mn zus vond die wel ni zo goed ma swat, moest hem toch nog zien dus. Besprekingen volgen nog

xxx

Summer Ghost zei

Ze hebben zijn benen wat hoger gelegd en hebben security gaan halen, die hebben hem dan 5min later ondersteund en zijn met hem naar buiten gegaan, dus ja.

Maxie zei

tzal hem ff teveel geweest zijn met zijn zaagvrouw ocherm

Anoniem zei

*gniffel