vrijdag 20 februari 2009

Scarabee

Hoi hoi beesties!
Met mij alles top en met jullie? Ik weet niet of het voor iedereen geldt maar de studenten bij ons hebben een zalig lang vrij weekend nu. jeej! Gisteren zijn de ouders terug gekomen van reis (Egypte) en dat heeft zijn positieve en negatieve kanten :s. Belangrijkste negatieve is dat de rust nu terug voorbij is :( ik vond het nochtans heerlijk zo eens in een huis leven zonder overdreven luid geroep aaah. Ik en de Peem vonden het tof tesamen. Maar hij vindt het waarschijnlijk nog veel toffer nu zijn mama terug is. Kan hij weer bekeuteld worden tsss...:p. Maar kijk eens wat ze voor mij mee hadden: een scarabeebie, symbool voor geluk. mooi he. Voor de rest hebben ze het ontzettend goed gehad en kunnen ze er weer tegen aan naar eigen zeggen mooi mooi.
Ook mijn kliniek vogels zit erop. Twas een bijzonder leerrijke, plezante week. Vooral op vlak van 'communicatie naar klanten toe' heb ik redelijk wat bijgeleerd. Als het over delicate kwesties gaat, moet een dierenarts de mens tegenover hem zo hard kunnen aanvoelen. Mensenkennis dus, niet meteen mijn sterkste punt. Je tegelijk empathie tonen, weten bij wie het nodig is en bij wie niet én niet Te naïef zijn ook. Zo was er een meisje ietske ouder dan mij geloof ik, die met haar wilde eend kwam. Het manneke had gevochten met een ander manneke en verloren: beide ogen zaten dichtgeplakt, doorboord, hoogstwaarschijnlijk grote beschadiging oog. Datzelfde meisje had blijkbaar ook nog een witte barbereend met pootkwetsuren die ook al in de kliniek gehospitaliseerd zat. Die zat er al lang en deed het niet zo goed en de prof moest haar het slechte nieuws vertellen dat ze mss beter kon geeuthanaseerd worden. Die prof deed dat perfect, zoooo voorzichtig en met omwegeltjes en voorbereiding niet normaal dat je eerst zou denken van 'allez te veel betuttelerij vr een eend uiteindelijk' maar ja hoor, de bui kwam er al aan, dat meisje begon keiverscheurend te wenen!!! Die was heel gevoelig. Had ik eigenlijk nooit verwacht, de prof duidelijk wel. En dat meisje weende en weende maar met al die naar-de-grond-kijkende studenten rondom haar, ik begon er ook tranen van in de ogen te krijgen :s. Yeah I know, me weak :'( (zeker als ik andere mensen zie huilen). Maar een goede leerschool qua communicatie, dat wel!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

ocharm da meiske :s

Seeker zei

Interesting dear your experiences at the clinic.

Hope you'll have a great weekend and holidays.
And if you celebrate Carnival, enjoy it.

xoxo