woensdag 26 maart 2008

[wijvenweek] my man & mannen int algemeen

Mannen
Tzijn rare wezens maar wij vrouwtjes (ik toch!) kunnen niet zonder.
Ik ken veel mannen.
Ik kan zelfs zeggen dat ik meestal beter overeen kom met mannen dan met vrouwen.
Ze zijn gewoon zoveel MAKKELIJKER.
Ze hebben gewoon meer gevoel voor humor (kgaat ni ontkennen, tis echt wel zo!)
Ze zeggen wat ze ook werkelijk bedoelen.
En dat zonder omwegen.
Ik kan daar beter mee om. Omdat mijn denken zelf nogal chaotisch en ongestructureerd is (alhoewel alst echt moet, durft de logica wel eens opduiken zo af en toe), heb ik het denken van een man naast mij nodig! Allez nodig! Ik heb niks nodig hé, ik vind het laat ons zeggen aangenaam. En veilig.
Mijn vriendje is zo'n voorbeeld.
Ook al pruttel ik ALTIJD tegen en heb ik altijd wel iets van commentaar, veelal moet ik toegeven dat zijn denkpiste beter, mooier bedacht is en ons rapper tot het doel zal brengen.
Maar mannen hebben ook veel aan ons, vrouwtjes, jazeker!!!
Wij brengen de warmte, de gezelligheid, troost, het gebabbel over nikske speciaal, de emoties, de sfeer, het trots zijn op ons ventje, het boeiende complexe, het geven van MEERDERE oplossingen en niet 1 (jamaar kan het niet zo ook??? En zo??En azo?? Op die manier kan het ook! Waarop mijn vriend zot wordt :p) Allez ik ben toch zo.
En dit vinden jullie mannen ook superleuk, geef maar toe.
Maar niet alles aan mannen is rozengeur en manenschijn.
Het irritantste vind ik persoonlijk:
1) Het selectief doof zijn
2) En het niet begrijpen van subtiliteiten en hints ECHT ERGERLIJK
3) Het slordige (let op: geldt lang niet voor alle mannen)
Toch ben ik superblij met mn zoeti, mi love him to death! En met het gezelschap van alle mannen die ik ken! Moesten er hier enkel vrouwen rond lopen, ik was al lang dood!
Nu even over het type man (uiterlijk). OLALA, ik weet heel goed welke ik knap vind. Allez, we zullen eens zotjes doen en hier een paar onbereikbare exemplaren opzwieren.

Man nr 1: cliché cliché :D maar altijd al een crush vr gehad trouwens hij wordt knapper met ouder worden!!!

Man nr 2: James Dean! En nope mijn hond is niet naar hem genoemd!

Man nr 3: Gabriel Rios, toch ook wel een koddi

Man nr 4: (of misschien nog beetje jongen) Joseph Gordon-Levitt. Ken je van 3rd rock from the sun, Brick, Mysterious skin, ...Wordt alsmaar beter als acteur vind ik en het speelse dat hij over zich heeft..very aantrekkelijk! BTW: ja, dat is Claudia Shiffer.

Man nr 5: Mooiste ouder wordende man


Man nr 6: The Godfather!! De ultieme badboy. Gewoon superuitstraling!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ja, mannen en hun doel. En de rechte lijn erop af, of indien onmogelijk dan toch wel zeker de korste weg ernaartoe. Daar kunnen veel vrouwen inderdaad een puntje aanzuigen :) Focussen op één ding (zie mijn commentaar op je shoppingblog), het jagersinstinct: de prooi in het oog houden, en alleen maar de prooi.

En mannen en humor. Goh, ik weet niet of mannen meer humor hebben. De meeste mannenhumor vind ik trouwens vaak van een schabouwelijk laag niveau. Ik heb de indruk dat vrouwen/meisjes vaak evenveel (goeie) humor hebben, maar dat gewoon minder durven tonen of uiten. Das mijn mening :)

Als ik naar mezelf kijk, dan denk ik dat het nog relatief meevalt bij mij. Dat selectief doof zijn, dat is anders soms wel verrekt handig. Dat geef ik grif toe. Ook dat ik dat van tijd tot tijd wel eens durf toepassen. Het niet snappen van subtiliteiten... kan ik mij niks bij inbeelden. Ik denk dat ik mag zeggen dat ik die in 95% van de gevallen zeker doorheb. Mijn vrouwelijke kant, weet je wel :p En slordig... hmmm, gemengd. Als ik een weekend alleen thuis ben, dan kan het inderdaad sosm wel wat slordig worden in de zin van: afwas laten staan, papiertjes laten liggen, ... Maar, als ik dan de afwas doe en opkuis vooraleer mijn medebewoners thuis komen, dan is het ook echt wel spic and span :)Dan blinkt het aanrecht, niet te doen.

En knappe mannen? Ik ga daar niet lullig over doen zoals de meeste andere mannen: natuurlijk zijn er ook mannen die ik als gast knap vind. Voorbeelden: Gael Garcia Bernal, Kele Okereke (zanger Bloc Party), Jim Morrison (icoon), James Hunt (de allergrootste playboy uit de F1-geschiedenis) en Fabio Cannavaro (een voetballer, waarom niet :) )

groet,
Tom

Maxie zei

hmm goeie smaak toch wel hihi.
Ja gij moet den gedroomden shoppingbuddy zijn
dada

Anoniem zei

ik beken!

Summer Ghost zei

had ge geen recente foto meer van mij, dat ik er niet tussen sta? (u)

Jospeh gordon-Levitt vind ik ook een zeer goede acteur. Ik heb Brick, heb de Look-out gezien (hij was er goed in, de film was middelamtig), 3rd rock from te sun was hilarisch. george Clooney is mijn favoriet mannelijk acteur (Syriana, Micaehl Clayton, Good night and good luck, ...).
AlPacino vind ik de laatste jaren armtiering, veel te veel overacting.
brad Pitt speelt de laatste jaren dan juist betere rollen (de Ocean's films niet meegeteld), zoals Babel en hij heeft een heet vrouwke!

Nu ja, wij snappen meestal wel de (niet-zo) subtiele hints van vrouwen, maar we gebruiken dan vaak ons selectief gehoor :p. Want no offence, gijlen kunt soms nogal drama maken over nothing :p.

ik kom beter overeen met vrouwen dna met mannen (privé gezien). Ik heb dan ook veel maitress... euhm vriendinnen. Maar meestal is dat zo dat die elkaar niet kennen (ahja, ik wil mijn kansen niet verspelen hé ^^) en is dat soms regelen om die eens te zien (want meestal hebben ze een jaloers lief, en ik dan met mijn oermannelijke uitstraling).
Voor te werken heb ik liefst mannen, want zet 3 vrouwen samen en binnen de twee weken is er al klikvorming, achterbakse achterklap enzomeer. Hoe doen jullie dat toch? Als ik iemand niet kan luchten zeg ik daar niks tegen, praat daar niet over en zoeken ik er geen contact mee op. It's as simple as that.

het is wel waar dat ik flauwe humor heb, al is het niet de pis- en kakhumor van sommige andere mannen, maar ik kan ongeloofelijk flauwe moppen en woordspelingen maken en dat is sterker dan mezelf. Ik moet die gewoon zeggen. Al kan ik ook met tijd en stond een goede steek geven.


Oh en Adele met hometown glory bij uw muziekspeler: RESPECT