dinsdag 25 maart 2008

[wijvenweek] shoppen

Shoppen
Aangezien mijn blog een echte wijvenblog is en ironisch genoeg er enkel mannen reacties geven, probeer ik mij toch nog eens tot mijn doelgroep te richten (ge moogt wel mijn blog blijven volspammen mannen ;) kheb dat graag). Trouwens, een geestig initiatief die wijvenweek.
Bon, het thema van vandaag is ....je raadt het al....shoppen! Daarvoor moeten ze bij moi zijn zenne!!! Ik kan eindeloos vertellen over shoppen, tis namelijk 1 van mijn obsessies. Zo 1 keer in de week heb ik een onweerstaanbare drang om terug alle winkels in gent af te dweilen. Meestal probeer ik die drang tegen te houden door tegen mezelf te zeggen: 'Kalm Kalm, u budget kan dat niet aan...U kleerkast gaat binnenkort uitpuilen...De solden moeten nog komen...Ge zou beter gaan studeren in de plaats...Mn lief ga me zot verklaren...Kalm blijven. Dit werkt heel goed want niet veel later tuf ik braafjes terug naar huis.
Als dat nog niet erg genoeg is, bestoken ze me via de post met allerlei boekjes van de nieuwste collecties van mn favoriete merken. De verslaving nog wat aanwakkeren nu ze juist onderdrukt was..ja doe maar! Zucht :)
Langs de andere kant...dit is toch ook een beetje normaal! Ik ben een meisje en ik tut me graag op nah. Een echt echt meisje tut zich graag op en heeft graag om de 2 dagen (:p) iets nieuws! Ik kan er enorm van genieten om een uniek stuk op de kop te tikken, ik kijk er dan elke dag 2 keer naar, voel er aan, snuif eraan en koester het als een bezetene!!! HIh
Mijn zoeti beweert dat als ik iets gekocht heb, het uren erna nog aan mij te zien is, ik gloei, ben helemaal euforisch en allerlei stoffen komen vrij in mijn hoofd. Een beetje zoals iemand die een marathon gelopen heeft, die voelt zich erna ook intens gelukkig :p.
Ik koop graag modeboekjes (hou van mooie styling en fotografie), kijk graag modeshows, ben altijd benieuwd naar de nieuwste collecties & creaties. Ook voor de mensen rondom mij heb ik een heel kritisch detecterend oog wat betreft kledij: haast van elke mens die ik tegenkom kan ik van minstens 1 kledingstuk dat hij/zij draagt, zeggen vanwaar het komt of welk merk het is. Ook verkeerde snit, kleurencombinatie, rare verhoudingen, verkeerde maat enzovoort vallen mij heel erg op. En dan denk ik er al snel bij wat wél bij die persoon zou passen.
Door dit alles voel ik mij soms héél freaky. Ook omdat de mensen die ik ken daar in de verste verte niet mee bezig zijn hmm. Enkel mijn zus, ma en pa(!) :p komen in mijn buurt :) dus misschien is deze ziekte erfelijk ofzo.
Alright, nu wat specifiekere info dus aan alle mode/shophaters: jullie hoeven niet meer verder te lezen.

Favoriete shops: Urban Outfitters, H&M, Zara, Essentiel, Mer Du Nord, Chine Collection, Gomina in Gent, Grusemeyer in Deinze, Hautekeete in Deinze, Fragine in Deerlijk, Limoncello in Deinze, Armani in Brussel (voort interieur), Cocodillo in Antwerpen, Just in Case...!

Favoriete designers/haute couture: Prada en miu miu, Marc Jacobs, Vandevorst, Dries van Noten, Chanel (zeker niet alles), Diane von Furstenberg, Viktor & Rolf, Designers Remix, Alexander Wang, Philip Lim, Armani Privé, Missoni, Pucci, Bruno Pieters, Hugo Boss, Paul Smith voor de mannen, Sonia Rykiel, Valentino, Lanvin, Givency,...!

Favoriete tijdschriften: Vogue! Marie Claire, Lula en glamit

Aan het sparen voor (ooit):
Marc Jacobs turn lock bag

Christian Louboutin Satin Knot Pumps

pieces of art: http://www.christianlouboutin.fr/

Volgend wijvenweekonderwerp is 'mannen'

Lees andere wijvenweekblogs + info op: http://www.wijvenweek.be/

Wijvetjes, als jullie nog shoptips, leuke adresjes, leuke sites weten, u niet inhouden om een reactie te sturen!!

XXX Maxie

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Geweldig schone prinsessenschoenen. Je waant je vast Assepoester met zo'n paar aan je voeten. Nu alleen de prins nog ;-)

Maxie zei

De prins heb ik al ;)

Anoniem zei

kleren? Als ik er nodig heb kan ik daar wel een namiddagje mee vullen ja. Alleen weet ik altijd verrekt goed wat ik wil. En ik ben gefocust. Ik heb een broek nodig, dus dan weet ik welke broek. Dan moeten ze niet afkomen met: 'oh, wat een mooi hemd'. Not interested. Dan scan ik alle rekken af en in 2 minuten heb ik al gezien of ik al dan niet mijn gedacht kan vinden.

Bij schoenen en brilmonturen is dat nog erger. Ik denk dat ik welgeteld 15 minuten binnen heb gezeten toen ik mijn recentste bril kocht. Nu goed, de mens zelf heeft smaakt (een Alfist, weet je wel) en heeft dus bijna uitsluitend hippe en trendy monturen. Hij smeet er een twaalftal op tafel, waarvan ik er al meteen van 9 zei: nee, dit niet. 3 monturen over, alledrie gepast, keuze gemaakt. Het leven kan zo simpel zijn :) Ik weet ook al wat mijn volgende auto wordt, en in welke kleur enzoverder. Alhoewel, dat kan mss nog wel veranderen tegen dat ik effectief een andere koop.

Maar ik ben wel aangenaam om mee te gaan shoppen. Althans, dat denk ik toch. Ik zit heel geduldig te wachten tot alles gepast is. Ow jeah.

Enja, ik wil ook unieke spulletjes. Vooral dvd's dan. Mijn dag is gemaakt als ik een 'Wayword cloud', 'Taxidermia' of een Kim-Ki Duk op de kop kan tikken.

groet,
Tom

Summer Ghost zei

Ik vind het lief dat je mij uw prins noemt, maar ik denk niet dat fré daarmee gaat kunnen lachen.

Shoppen doe ik nog graag, doe het niet vaak op het jaar en dan denk ik meestal "bah tis nu al zo lang geleden, als ik me dat koop is dat ter compensatie van de keren dat ik niks heb gekocht" ^^.
In de Puma winkel wilde ik enkel uw zweetbandjes (de roze die ze niet hadden) en ben er uiteindelijk met nog 2 stukken buitengekomen.
ik ben veel te impulsief op zo'n momenten, maar twas schoon gerief.

Wat ùijn volgende auto wordt, weet ik ook al, nen Audi! Zo'n schoon auto's.

Geweldig idee trouwens zo meedoen aan die wijvenweek :p.
Ik ben is benieuwd naar uw post van morgen ;).

Anoniem zei

Oh ja, die pumps! Moest het budget het ooit toelaten, ik zou ze de mijne maken en er dan waarschijnlijk nooit op lopen! Die heels vragen om valpartijen, struikelen in volle winkelstraten,...

Anoniem zei

Now that we have described discount links of london the one way linking process, how can you get links of london silver websites to link just to you? One answer is that it is links of london sale dependent on your sites content, especially if you links london jewellery have unique content. Other websites will link cheap links of london to you if you have interesting content that links london bracelet compliments their content. The problem is that you london links charms really have to have something exceptional. links of london watches sale One easy way to get a type of one way link called discount links of london rings a back-link. These are links to articles that you cheap links of london necklaces have written and distributed through article directories.