dinsdag 26 augustus 2008

Nostalgic

Kijk, ik ben kerjes-lollies tegengekomen! Toen ik ze zag, werd ik meteen teruggeslingerd naar het verleden. Toen la fille nog kleine fille was. :p Ik kan dat zooo dikwijls hebben hé, nostalgische gevoelens. En vooral bij snoepgoed! Zo heb ik het ook bij van die sjokoladen sigaretjes. Of bij van die roze vierkante lollies met een olifantje. Maar nog het meest bij deze kersenlollies. Ik hing die altijd rond mijn oren en showde mijn 'nieuwe oorbellen' aan mijn vriendinnetjes. En met die sigaretjes kon ik ook nogal rondlopen :p, tot grote ergernis van mijn ma. Maar het meeste moet ik dan terugdenken aan Pierke Pierlala. Als ik aan Pierke Pierlala denk, denk ik automatisch aan snoep, want ik ging niet alleen voor het poppentoneeltje in het zolderkamertje in het Patershol maar ook zeker en vast voor de snoepmadam tijdens de pauze :D. Ik weet nog zo hoe ze eruit zag. Een oud koddig bommaatje. En Pierke zelf...ja. Dat was zalig he. Volledig in tgents dialect. En diene haalde altijd grappen uit, twas nen kadéé. Als je jarig was, moest je vanvoor een liedje komen zingen bij Pierke. Ik was elke zaterdag jarig :p. AAAAh die tijden...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Jaaaa, die kersjes zijn über-lekker!
De chocolade centjes zijn ook uit mijn tijd en de lange witte kokertjes met rood vanbinnen vond ik ook goed. oh en die grote witte toverballen die telkens andere kleurtjes had als je hem at, maar waar je wel pijn aan je tong van kreeg..

jammie!

pumps & luiers zei

wij waren altijd dol op haribo kersen ..... haribo maakt kinderen blij, ouderen horen daar ook bij ......

Anoniem zei

Jaaaa, die .. en die groene kikkers met dat witte 'rubberen' laagje onder.
Smulleuh ...

Sabine zei

Vroegeur, ja vroegeur kinderen, vroegeur toen men nog kersenlollie's likten, vroegeur toen baby's nog uit bloemkolen groeiden en waar je de aardappels zelf moest plukken, ja kinderdertjes, vroegeur, dat waren de goeie oude tijden. :P

Linn zei

Ja! Wij kregen die kersen-snoepjes soms na het middageten op de lagere school. We liepen dan ook met z'n allen met onze oorbellen te showen. :p

Het vervelende aan die kersen-snoepen is dat die stokskes in papier zijn en niet in plastic. Ik dacht dat vroeger in plastic waren maar de laatste tijd zijn ze precies altijd in papier. Brrr, ik kan daar niet goed tegen.

shrink zei

shit zeg, dat lijkt wel eeuwen geleden. toen ik de foto zag kreeg ik meteen een smaakherinnering en kwam het water me in de mond... zalig!
(btw weer veel leesvoer, ik kan het niet meer bijhouden nu de plicht steeds luider roept...)
grtz!

E zei

Pierke who? :-o

Maar de kersjes, diè herinner ik me wel! :-D Ohhh, en die zure citroenbolsnoepjes! Nostalgieeee, nostalgie!

Joni zei

Ik heb nooit kersenlollies gekend, wel kersensnoepjes die hing ik dan ook net als jij aan m'n oren :)
en ja die chocolade cigaretten, leuke herinnering maar ze waren niet zo lekker als de chocolade centen!

Maxie zei

@trits: pierke pierlala natuurlijk! de gentse mascotte met het rood -witte pakje

Anoniem zei

weet iemand waar je die roze vierkante lollies kan krijgen met die verpakking met een die op??? zwartgeelenrood@hotmail.com